Testymoniale

Renault Trucks C Optitrack - Francja - Transports Ferrato

Budownictwo

6min
RENAULT TRUCKS C OPTITRACK - FRANCE - TRANSPORTS FERRATO

Christian Vinet, od kwietnia za kierownicą nowego Renault Trucks C Optitrack, miał już okazję przetestować osiągi pojazdu w różnych warunkach: na drodze, placu budowy i w śliskim terenie … Ocena: wszechstronny, niezawodny i wytrzymały pojazd!

TRANSPORTS FERRATO

 

DZIAŁALNOŚĆ: wynajem ciężarówek z kierowcami do robót publicznych i drogowych.

DATA POWSTANIA: 1962 w Marsylii.

PARK MASZYNOWY: 55 pojazdów, w tym 8 własnych Renault Trucks oraz 4 z długoterminowego wynajmu.

ILOŚĆ PRACOWNIKÓW: 50.

RENAULT TRUCKS C OPTITRACK - FRANCE - TRANSPORTS FERRATO

Szósta rano. Kilka kilometrów od Starego Portu w Marsylii, Christian Vinet rozpoczyna swój dzień pracy w firmie Transports Ferrato, specjalizującej się w wynajmie samochodów ciężarowych z kierowcą do robót publicznych i drogowych. Program dnia: w stoczni La Ciotat, załadować koparkę przeznaczoną na plac budowy, następnie pojechać do kamieniołomu Gardanne i wyładować gruz przeznaczony do recyklingu, a w końcu dotrzeć do budowy drogi na północy miasta. Rozkład dnia, który wymaga łączenia i odłączania różnego typu naczep przed każdym zadaniem. Christian Vinet już od ponad miesiąca jeździ Renault Trucks C wyposażonym w system Optitrack i w konfiguracji 4x2.

 

POJAZD DOSTOSOWANY DO KAŻDEJ SYTUACJI

« Chciałem zmienić ciągnik 6x4 na inny, dwuosiowy pojazd, który może ciągnąć 50 ton, tłumaczy Robert Ferrato. Miał być wytrzymały i radzić sobie w każdej sytuacji i w trudnym terenie. I nie pomyliłem się. » Christian spiął ciągnik C Optitrack z platformą do przewozu maszyn budowlanych i szykuje się w drogę do La Ciotat. « Prowadzę tę ciężarówkę od miesiąca i do tej pory jestem z niej bardzo zadowolony, bo jest niezwykle wydajna, szczególnie jak na pojazd 4x2! ». Christian jest kierowcą od 23 lat. « Początkowo holowałem pojazdy ciężarowe na autostradach, a potem zatrudniłem się w transporcie dla robót publicznych. Jestem również mechanikiem. » O tak wczesnej porze, ruch drogowy na autostradzie górującej nad wybrzeżem jest jeszcze płynny. Aby dotrzeć do stoczni, trzeba przejechać przez stare miasto, potem wzdłuż starego portu, następnie pokonać kilka wąskich rond… La Ciotat nie zostało zaprojektowane dla tego typu pojazdów, ale Christian dociera do miejsca przeznaczenia bez trudu. Koparka stoi na pustej działce, niedaleko opuszczonych hangarów, pozostałości świetności La Ciotat. Dzisiaj stocznia nabrała nowego oddechu, dzięki budowie i konserwacji super jachtów. W kilka minut koparka zostaje prawidłowo umocowana na platformie i Christian rusza w drogę. Ruch staje się bardziej intensywny, trzeba często zwalniać, zatrzymywać się, a potem ruszać pod górę. « Jestem pod wrażeniem! Renault Trucks C doskonale trzyma się drogi, a dzięki zautomatyzowanej skrzyni biegów zmiana biegów jest bardzo płynna: wystarczy włączyć regulator prędkości, a pojazd sam zwalnia. Bardzo rzadko używam pedału hamulca. » Ta łatwość prowadzenia ma pozytywny wpływ na zużycie paliwa. « W porównaniu ze starym Renault Premium, na takiej samej trasie, można zaoszczędzić od 160 do 180 litrów. Prowadząc w trybie automatycznym mamy pewność, że zawsze jesteśmy w „zielonym zakresie” obrotomierza. »

 

 

WSZECHSTRONNOŚĆ W KAŻDYM TERENIE

Powrót do siedziby firmy Transport Ferrato i zmiana naczepy. Christian doczepia wywrotkę załadowaną gruzem przeznaczonym do kamieniołomu Gardanne, około 40 km od Marsylii. Warunki na miejscu mogą być trudne: ostatnio często padało, a spadzisty teren kamieniołomu będzie śliski i błotnisty. Ten kamieniołom wapnia przetwarza dziś odpady z budów, nasypów i prac ziemnych na materiały budowlane. Po przybyciu na miejsce, Christian podjeżdża do wagi pomostowej. Masa całkowita: 27 ton. Następnie jedzie do miejsca rozładunku poruszając się w labiryncie śliskich i stromych dróg. « Kiedy pokonujesz zbocza i czujesz, że masz problem, bo tył samochodu się ślizga, trzeba szybko przejść do trybu Optitrack, żeby włączyć napęd przedniej osi ». Tam, gdzie zazwyczaj pojazd 6x4 się ślizga i ma trudności z jazdą, C Optitrack pokonuje przeszkodę. « Zwykły przycisk na tablicy rozdzielczej włącza system Optitrack. Później nie muszę o nim myśleć, ponieważ po osiągnięciu 25 km/godz. sam automatycznie się wyłącza. » Christian jest, więc spokojny i może się skoncentrować na jeździe, pokonując zakręty i stoki przy odpowiedniej prędkości. Chcąc przystąpić do wyładunku musi wjechać na pochylnię usypaną z gruzów. C Optitrack łatwo cofa na sam szczyt nasypu. « Zdarzyło mi się już ugrzęznąć innymi ciężarówkami z powodu ich zderzaków; C Optitrack ma jednak dużo większy kąt natarcia i może wszędzie przejechać, nawet w „przerażającym” terenie! »

Christian Vinet

“Możesz nim robić wszystko, nic go nie zatrzyma.”

Christian Vinet kierowca firmy Transports Ferrato
WIDOCZNE ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI

Zwrotność C Optitrack została również przetestowana podczas manewrów z naczepą w zakładzie produkcji nawierzchni dróg. Długi i wymagający manewr trwa co najmniej trzy kwadranse. « Te naczepy są bardzo ciężkie i długie, do 35 m. Trzeba wiedzieć, że tego typu ustawienie osiąga się kierując pojazdem do przodu, do tyłu, centymetr po centymetrze … i zazwyczaj po trzech kwadransach sprzęgło jest rozgrzane do czerwoności. » I tutaj Christian nie kryje swego zaskoczenia wobec osiągów C Optitrack. « Jest niezwykle zwrotny, byłem zdumiony płynnością, z jaką ruszyły 4 koła napędowe. Udało mu się przestawić naczepę, która od dłuższego czasu stała w miejscu i miała małe problemy z hamulcami! System Optitrack pomaga płynnie ruszyć z miejsca, bez zbędnego obciążania sprzęgła. » Oko mechanika dokładnie analizuje osiągi pojazdu. Klient jest na miejscu i może ocenić zalety ciężarówki, którą wynajął i wznowić lub nie umowę! « Na budowach pojazd zyskał tak dobrą opinię, że proszą mnie już o rezerwacje na przyszły rok. »

DURANCE GRANULATS

Przedsiębiorstwo Durance Granulats położone w kamieniołomie wapnia w Gardanne, zajmuje się wydobyciem skał łęgowych i przetwarzaniem odpadów obojętnych dla środowiska – na materiały budowlane. « W tutejszym regionie, firma jest w tej dziedzinie pionierem, podkreśla Alexandre Liegeon, kierownik filii. Każdego roku w naszych oddziałach w Gardanne i Meyrargues wyładowujemy ponad 300 000 ton odpadów obojętnych i gruzu. » To prężnie rozwijający się rynek, ponieważ przetworzone w ten sposób materiały są tańsze i lepszej jakości niż produkty naturalne. « Recycling pozwala zachować te same właściwości, co w materiałach oryginalnych. » I tak, na krętych drogach kamieniołomu odbywa się stała wymiana ciężarówek z materiałem do wyładunku lub do załadunku przetworzonych surowców. Dziś, 60% tych odpadów podlega recyklingowi, co odpowiada rocznemu zużyciu przez 20.000 mieszkańców. To działalność, która pozwala między innymi zaoszczędzić zasoby naturalne, chronić środowisko i ograniczyć wpływ ruchu drogowego poprzez promowanie podwójnego załadunku.

KIEDY WYGODA IDZIE W PARZE Z BEZPIECZEŃSTWEM I WYTRZYMAŁOŚCIĄ

« Spędzam w tej ciężarówce od 6 do 7 godzin dziennie, nie licząc załadunków, wyładunków czy zmiany naczep – mówi Christian. Dzięki podwójnym szybom, w kabinie Renault Trucks C panuje cisza i spokój. Wszystkie elementy zostały świetnie opracowane, przełączniki mam w zasięgu ręki, system Bluetooth® został znacznie ulepszony, nie ma echa. Komputer jest intuicyjny, schowki przestronne, a leżanka wygodna. Z przyjemnością przychodzę codziennie rano do pracy, jestem spokojniejszy i mniej się męczę. Mogę ustawić alarmy na tachografie 10,15 lub 20 minut przed obowiązkową przerwą, co z kolei daje mi czas na znalezienie miejsca do zaparkowania. » Znakomity komfort, bez względu na pokonywany teren. « Byłem zaskoczony komfortem kabiny, która ma zawieszenie mechaniczne w przeciwieństwie do mojego starego Renault Premium, którego kabina była zawieszona na miechach powietrznych. Nawet na skalistym czy błotnistym terenie kabina pozostaje stabilna. » Stalowe zderzaki, wysoki prześwit, wzmocnione siodło … to elementy, które dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo i niezawodność pojazdu. Dla Roberta Ferrato, C Optitrack jest jak na razie pojazdem bezbłędnym. « Chciałem ciągnik 4x4, zwrotny, wydajny i oszczędny nie tylko pod względem zużycia paliwa, ale także pod kątem zużycia – opon, hamulców, sprzęgła, itp. I chociaż to jeszcze nowy pojazd, jesteśmy z niego zadowoleni, a nasi klienci ciągle po niego wracają! »

DODATKOWA ZALETA
SYSTEM OPTITRACK

D

wa silniki hydrauliczne umieszczone w przednich kołach Renault Trucks C pozwalają tymczasowo korzystać z dodatkowej trakcji. Prosty w obsłudze system Optitrack funkcjonuje od 0 do 25 km/godz. i po przekroczeniu tej prędkości wyłącza się automatycznie. Jest połączony ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver i zwalniaczem hydraulicznym Voith. System Optirack sprawia, że pojazd jest wszechstronny, oszczędny i wydajny, a dodatkowo oferuje większą ładowność niż inne ciężarówki z napędem na wszystkie koła. Promień skrętu Renault Trucks C pozwala pokonać wszystkie trudności w każdym terenie.

 

The Optitrack System
Set canonical URL
Off