Rozwiązania transportowe

Niezawodność elektrycznych samochodów ciężarowych: łatwe przejście na elektromobilność

Elektromobilność

6min
Man charging a Renault Trucks E-Tech D

Pojazdy elektryczne: Sprawdzona technologia Renault Trucks

Renault Trucks jako pierwszy producent pojazdów użytkowych wprowadził na rynek gamę pojazdów elektrycznych z hybrydową ciężarówką: Premium Distribution Hybrys Tech wydany w 2009 roku. W 2010 r. do katalogu dołączył lekki samochód dostawczy Maxity Electric. Następnie wraz z klientami partnerskimi, w rzeczywistych warunkach eksploatacji, opracowaliśmy elektryczne ciężarówki o ciężkim tonażu, a w 2018 roku wypuściliśmy na rynek Master Z.E. Zebraliśmy tysiące punktów danych w celu poprawy ich wydajności: dane dotyczące baterii, infrastruktury i zarządzania ładowaniem oprócz informacji zwrotnych od kierowców.

To doświadczenie pozwoliło nam zaoferować dziś przedsiębiorstwom gamę w pełni elektrycznych ciężarówek drugiej generacji, zapewniając całkowity spokój bez wpływu na Twoją rentowność. Podobnie nasi eksperci zostali przeszkoleni i przechodzą ciągłe szkolenia z zakresu pojazdów elektrycznych; niezależnie od tego, czy chodzi o inżynierów, którzy projektują i konfigurują Twoje ciężarówki, mechaników, którzy serwisują w naszych warsztatach, czy sprzedawców w punktach sprzedaży.

Renault-Trucks-E-Tech-range

Dziś mnóstwo przewoźników o różnej wielkości firm powierza nam i angażuje się w swoją transformację energetyczną. Od premiery w 2018 roku sprzedaliśmy naszym klientom ponad 400 pojazdów Master Electric. Oto kilka ostatnich przykładów: po rozpoczęciu dostaw do domu 20 Renault Trucks E-Tech Master w 2020 roku, szwajcarska spółdzielnia Migros Aare odebrała dostawę 20 dodatkowych pojazdów w 2021 roku. Szwajcarska firma Feldschlösschen, spółka zależna Grupy Carlsberg posiada od początku 2021 roku 20 pojazdów Renault Trucks E-Tech D, przeznaczonych do realizacji codziennych rund dostaw piwa na terenach górskich. We wrześniu 2021 r. firma Urby (Groupe La Poste), francuski specjalista w dziedzinie logistyki pierwszej i ostatniej mili, dokonała tego samego wyboru, zamawiając 20 pojazdów Renault Trucks E-Tech D.

Technologia pojazdów elektrycznych jest najbardziej dojrzałą i wydajną opcją dekarbonizacji Twojej działalności

Technologia elektryczna jest najlepszą opcją dekarbonizacji Twojej działalności, ponieważ jest już rozwinięta, a jej wydajność stale się poprawia. Zasięg działania akumulatorów wciąż się zwiększa, co oznacza, że do końca dekady wszystkie zastosowania zostaną uwzględnione. Chcielibyśmy również podkreślić, że technologia ta generuje zerową emisję NOx i jest cicha podczas pracy.

Ponadto ważne jest, aby wziąć pod uwagę wpływ technologii elektrycznej na zmniejszenie emisji CO2 od końca. Rzeczywiście, w Europie sektor energii elektrycznej staje się coraz bardziej zdekarbonizowany. Dzieje się tak dlatego, że jest ona produkowana głównie z energii odnawialnej lub jądrowej. Obecnie pojazdy elektryczne oznaczają 55% redukcję emisji CO2 w porównaniu z kopalnym olejem napędowym.

Pod względem efektywności energetycznej, dostępności, kosztów inwestycji i użytkowania, energia elektryczna jest najbardziej dojrzałą energią alternatywną.

Przeszli na elektrykę: zeznania

Grupa Delanchy wybiera elektryczne ciężarówki Renault Trucks

Każdej nocy 15 sklepów premium w Paryżu otrzymuje dostawy za pomocą elektrycznej ciężarówki

Feldschlösschen : Od 2013 roku nasze elektryczne ciężarówki dają nam przewagę nad konkurencją

"Na terenach górzystych i przy niskich temperaturach monitorowanie osiągów pojazdu pozwoliło nam osiągnąć średni zasięg operacyjny 220 kilometrów w warunkach zimowych"

The German company DB Schenker
Renault Trucks E-Tech D on the road

Oprócz maksymalnego zasięgu działania, najważniejsze jest zaoferowanie zasięgu działania dostosowanego do rzeczywistych wymagań, niezależnie od rodzaju działalności: dystrybucja miejska lub regionalna, dostawa na plac budowy lub wywóz śmieci. Nasi eksperci zaproponują model(y) wózka elektrycznego najlepiej dopasowane do Państwa zastosowań zawodowych oraz rodzaju trasy, którą będą pokonywać Państwa wózki. Udostępnimy Państwu narzędzia symulacyjne i zapewnimy flotę wózków elektrycznych do testowania w warunkach rzeczywistych. Nasze 16-, 19- i 26-tonowe pojazdy są w stanie zaspokoić Państwa potrzeby, a przy Państwa udziale możemy je dostosować do liczby akumulatorów odpowiadającej Państwa wymaganiom: od trzech do sześciu.Generalnie większość naszych klientów decyduje się na ciężarówki z czterema bateriami.

Coraz większa wydajność

Technologia elektryczna jest stale rozwijana i wydajność elektrycznych pojazdów ciężarowych jest dziś porównywalna z wydajnością pojazdów z silnikiem Diesla w zakresie dostaw i dystrybucji. Dzięki impulsom płynącym z inwestycji producentów samochodów i ciężkich pojazdów użytkowych, wydajność akumulatorów wciąż się zwiększa: nie tylko pod względem zasięgu działania, ale także możliwości szybkiego ładowania, w szczególności przy ładowaniu częściowym. Jest to podstawowy trend, w dłuższej perspektywie czasowej, który jest wspierany przez tworzenie specjalistycznej infrastruktury.

Infrastruktura dostosowana do pojazdów elektrycznych

Równolegle z postępem technologicznym rozwijany i wdrażany jest również ekosystem elektromobilności. Wiosną 2021 roku ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów), którego członkiem jest Renault Trucks, opublikowało białą księgę w celu określenia wymagań producentów w zakresie stacji ładowania w całej Europie. Cel został określony ilościowo: zapewnienie od 10 000 do 15 000 publicznych punktów ładowania do roku 2025 i zwiększenie tej liczby do 50 tys. do 2030 r.. Konkretnie, gęstość punktów ładowania będzie oznaczać, że nowe trasy objazdowe mogą być organizowane podczas obowiązkowej 45-minutowej przerwy kierowcy co 4 godziny 30 minut.

Możesz skorzystać z całej naszej wiedzy na temat pojazdów elektrycznych oraz naszego know-how w zakresie konserwacji i serwisowania, aby maksymalnie ułatwić sobie przejście na pojazdy elektryczne. Nie wahaj się skontaktować z nami, aby dowiedzieć się więcej.

Proszę użyć tego formatu dla kodu pocztowego: 00000
Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości i informacji o produktach i wydarzeniach Renault Trucks. W każdej otrzymanej wiadomości e-mail będę mógł zatrzymać tę komunikację.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych przez Volvo Polska sp. z o.o. (której oddział stanowi Renault Trucks) w tym przesyłania informacji handlowych, za pośrednictwem zaznaczonych poniżej form kontaktu.

Proszę zaznaczyć właściwe opcje krzyżykiem w przypadku zainteresowania. W przypadku zaznaczenia pola i niepodania dedykowanego adresu e-mail lub numeru telefonu komunikacja marketingowa nie będzie mogła być kierowana do Pani/Pana.

 

Administratorem danych jest Volvo Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (51-502) przy ul. Mydlanej 2a (której oddział stanowi Renault Trucks). Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych – Michała Czarneckiego, z którym można kontaktować się na adres e-mail gpo.office@volvo.com, telefonicznie lub pocztą tradycyjną: +46 (0)31 66 00 00 AB Volvo, Att: Group Privacy Office, Dept AA14100, VGHQ, SE-405 08, Göteborg, Sweden. Dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia korespondencji w sprawie, której dotyczy Pani/Pana zgłoszenie oraz w celach archiwalnych i dowodowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit f RODO), a w razie wyrażenia zgody marketingowej – także w tym celu na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia po upływie wskazanych okresów, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzana w szczególnych sytuacjach, a także wycofania zgody w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania zrealizowanego przed jej wycofaniem.
 

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu praw znajduje się w polityce prywatności Renault Truck w dole strony oraz Grupy Volvo pod adresem: https://www.volvogroup.com/en/tools/privacy/privacy-pl.html.

Set canonical URL
Off