Witaj w Renault Trucks Polska
Rozwiązania transportowe
5 kluczowych punktów pozwalających zmniejszyć zużycie paliwa przez samochody ciężarowe i emisję CO2
Apr. 14 2022
Monitoruj wydajność swoich ciężarówek za pomocą Optifleet
Wdrożenie narzędzi do zarządzania fl otą sprawi, że metody eko-jazdy staną się bardziej namacalne dla Twoich kierowców, zaangażuje ich w realizację celów firmy w dłuższej perspektywie i pozwoli Ci ocenić korzyści z podjętych wysiłków. Aby redukcja była skuteczna, sugerujemy użycie narzędzia do zarządzania flotą, takiego jak Optifleet. Narzędzie to, zaprojektowane i opracowane z myślą o profesjonalistach z branży transportowej, umożliwia monitorowanie rzeczywistego zużycia paliwa przez Twoją flotę, w podziale na poszczególne pojazdy i trasy. Spośród wszystkich dostępnych elementów danych możesz wybrać te, które są najbardziej odpowiednie dla Twojej działalności. Możesz wykorzystać te dane do określenia najlepszych praktyk i ulepszeń, które należy wprowadzić, aby wspierać kierowców w ich ekologicznej jeździe.
Zużycie paliwa zawsze można poprawić, a jeśli zastosujesz się do tych rad, szybko zauważysz, że koszty i emisja CO2 ulegną znacznemu zmniejszeniu. Nasi eksperci i specjaliści w tych dziedzinach wiedzą, jak wspierać i prowadzić Cię, abyś mógł dostosować rozwiązanie Optifleet do swojej działalności.
Skorzystaj z naszej technologii oprogramowania do oszczędzania paliwa
Z biegiem lat zaangażowaliśmy się w opracowywanie i dostarczanie wielu rozwiązań technologicznych mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa przez nasze pojazdy. Nasz pakiet Fuel Eco obejmuje różne innowacje służące zmniejszeniu zużycia paliwa przez pojazdy, takie jak konfigurowalne funkcje zatrzymania/uruchomienia silnika, blokada trybu "power" i pompy o zmiennym przepływie. Tempomat posiada również tryb "Eco Cruise Control", który optymalizuje zmianę biegów w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
Ponadto gamy T, T High, C i K są wyposażone w nowe silniki DE11 i DE13, które w połączeniu z zaawansowanymi technologiami, takimi jak "Turbo Compound" i dedykowanymi usługami serwisowymi, pozwalają na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, nawet o -10% (w porównaniu z poprzednią generacją silników DTI 11 i DTI 13). "Turbo Compound" umożliwia uzyskanie wyższego poziomu momentu obrotowego już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Podobnie, rozwiązanie "Inteligentna kontrola momentu obrotowego" maksymalizuje czas spędzony w strefie oferującej najlepsze osiągi silnika, bez wpływu na zwrotność.
Ponadto nowy silnik DE11 o mocy 460 KM, który będzie dostępny z układami napędowymi pojazdów D Wide i C 2.3, umożliwi zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10%.
Renault Trucks zaleca również maksymalną prędkość pojazdu 88 km/h. Jest ona domyślnie ustawiona w oprogramowaniu pokładowym samochodów ciężarowych, które opuszczają nasz zakład produkcyjny. Takie ograniczenie prędkości ma wpływ na czas przejazdu tylko o kilka minut, ale oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 1% (w przypadku przejazdu z prędkością 90 km/h)!
Wybierz najbardziej efektywne rozwiązanie do konserwacji i serwisowania wózków
Niezwykle ważne jest przestrzeganie terminów przeglądów okresowych pojazdów. Niewłaściwa wymiana oleju, niskie ciśnienie w oponach lub brak geometrii kół zwiększają zużycie paliwa. Dlatego oferujemy planową obsługę serwisową Twojej floty przy użyciu ORYGINALNYCH części zamiennych, objętych oryginalną gwarancją producenta, która pozwala na dłuższe użytkowanie serwisowanych pojazdów.
Należy stosować określoną konfigurację, środki smarne i opcje
Oprócz odpowiedzialnej jazdy i planowej konserwacji, opracowaliśmy narzędzia techniczne pozwalające zoptymalizować zużycie paliwa przez Twoją flotę pojazdów użytkowych.Możesz wybierać z szerokiej gamy wysokowydajnych środków smarnych, które zmniejszają tarcie w układzie napędowym i chronią silnik Twojego pojazdu.
Przy konfigurowaniu pojazdów należy wziąć pod uwagę dwa główne kryteria:
- średni ładunek przewożony przez Twoje samochody ciężarowe
- oraz topografię terenu, po którym będą się poruszać.
W zależności od Twoich wymagań, wybierzemy silnik odpowiedni do Twojego zastosowania, o odpowiedniej mocy.
Podobnie, w celu zwiększenia oszczędności paliwa w samochodach ciężarowych, ważne jest dobranie odpowiedniego wału napędowego i przełożenia końcowego. Opracowaliśmy skuteczne narzędzie, które można wykorzystać do określenia najbardziej odpowiedniego wału napędowego w zależności od dwóch wyżej wymienionych głównych kryteriów oraz przeznaczenia pojazdu: maksymalnej wymaganej prędkości średniej, wyposażenia w opony itp.
Przy wyborze najlepszej konfiguracji dla Twojego samochodu ciężarowego należy również wziąć pod uwagę aerodynamikę, która, choć często pomijana, ma ogromne znaczenie. Renault Trucks T, już w fazie koncepcyjnej, został zaprojektowany tak, aby zmniejszyć współczynnik oporu powietrza. Z tego powodu kabina ma kształt trapezu, jest szersza z tyłu niż z przodu, a przednia szyba jest odchylona do tyłu o 12%. Pojazd jest również standardowo wyposażony w integralny deflektor, który można regulować w 5 różnych pozycjach. Jeśli głównym priorytetem jest zmniejszenie zużycia paliwa, można zdecydować się na elementy aerodynamiczne o dużej wytrzymałości. Można wybrać wzmocnione deflektory boczne, przedłużenia owiewek nad podwoziem lub elementy poszerzające drzwi. Połączenie tych elementów może zmniejszyć zużycie paliwa o ponad 1%. W zestawieniu z liczbą przejechanych kilometrów może to oznaczać znaczne oszczędności.
Niezależnie od tego, jakie są Twoje cele w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa, skontaktuj się z nami.
PROJEKT AERODYNAMICZNY
1- Różne rodzaje spojlerów dachowych
Stała (88 mm), regulowana ręcznie od 285 do 496 mm (szybka regulacja opcjonalnie) - składane spojlery boczne.
2 - 12° nachylenie przedniej szyby
3 - Zderzak ze zintegrowanym spojlerem
4 - Trapezowa kabina
2,3 m z przodu i 2,5 m z tyłu.
5 - Przedłużenia owiewek
Na ościeżnicach i przedłużeniach drzwi.
6 - Deflektor wbudowany w blok optyczny
7 - Nadkola
Popraw przepływ powietrza i zmniejsz ilość wody rozpryski.