Informacja Prasowa

Firma XPO Logistics przyspiesza swój plan dekarbonizacji i inwestuje w 165 elektrycznych pojazdów Renault Trucks E-Tech

#JoinTheGoodMove

100-elektrycznych-pojazdów-Renault-Trucks-T-E-Tech-dla-firmy-XPO-1
Firma XPO Logistics przyspiesza swój plan dekarbonizacji, składając nowe znaczące zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych Renault Trucks E-Tech.

XPO Logistics inwestuje w 165 dodatkowych elektrycznych pojazdów Renault Trucks – w tym 105 Renault Trucks T E-Tech

XPO Logistics przyspiesza swój plan dekarbonizacji, składając nowe znaczące zamówienie* na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych Renault Trucks. 

 

100 elektrycznych pojazdów Renault Trucks T E-Tech dla firmy XPO

 

Bezprecedensowe zamówienie, które obejmuje:

  • 105 ciągników Renault Trucks T E-Tech o masie 44 t, produkowanych seryjnie w Bourg-en-Bresse (Ain) od listopada 2023 r.
  • 60 podwozi do zabudowy Renault Trucks D i D Wide E-Tech o masie 16 i 19 t, produkowanych seryjnie w Blainville-sur-Orne (Calvados) od marca 2020 r.

XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych, co stanowi największą inwestycję w tego typu pojazdy we Francji. Nowe elektryczne ciężarówki mają zastąpić flotę XPO z silnikami wysokoprężnymi na krótkich trasach.

Do 2030 r. firma planuje realizować około 25 % swoich dostaw we Francji przy użyciu pojazdów elektrycznych, zmniejszając w ten sposób emisję CO2 o ponad 26 000 ton. Wraz ze swoim partnerem Renault Trucks, XPO przekształca swoją flotę w oczekiwaniu na przyszłe przepisy, które regulują dostawy na obszarach miejskich, jednocześnie pomagając klientom w realizacji ich własnych celów w zakresie dekarbonizacji. 

60 podwozi elektrycznych Renault Trucks D i D Wide E-Tech dla firmy XPO

 

W sumie XPO dąży do zmniejszenia swojej emisji gazów cieplarnianych we Francji o 25 % do 2025 r., w porównaniu z rokiem 2019.

Te pojazdy elektryczne nie emitują lokalnie CO2 oraz znacznie redukują hałas i zanieczyszczenie lotne, dzięki czemu dobrze nadają się do dostaw w zatłoczonych obszarach miejskich. Emitują również mniej drobnych cząstek i drgań, co zmniejsza zmęczenie kierowcy podczas jazdy. Każda ciężarówka jest wyposażona w kamerę 360°, która ogranicza martwe pole widzenia, zapewniając tym samym optymalne bezpieczeństwo.

Bruno Kloeckner, dyrektor zarządzający – Francja, XPO Logistics, powiedział: „To nasze drugie duże zamówienie na elektryczne ciężarówki po tym ogłoszonym w styczniu 2023 r., co pokazuje, jak bardzo XPO jest zaangażowane w zmniejszanie śladu węglowego swojej działalności. Nasza strategia transformacji wieloenergetycznej opiera się na szeregu rozwiązań i inicjatyw, które się uzupełniają, szczególnie w zakresie paliw. Od czasu, gdy po raz pierwszy wypróbowaliśmy pojazdy elektryczne w 2021 roku jesteśmy pod wrażeniem tej technologii, która została również bardzo doceniona przez kierowców. Ponadto, opracowujemy innowacyjne rozwiązania, takie jak multimodalny transport kolejowy i rzeczny, a niedawno uruchomiliśmy projekt oparty na wodorze. Sądzimy, że takie podejście sprawia, iż XPO jest atrakcyjnym partnerem, pomagając również naszym klientom w ich drodze do dekarbonizacji. Dzięki temu nasi pracownicy mogą czuć się dumni z przynależności do firmy, która odgrywa zasadniczą rolę w transformacji naszego sektora.”

„Renault Trucks z dumą wspiera XPO w transformacji ekologicznej. Poprzez masowe inwestycje w elektryczne rozwiązania transportowe, które są niezbędne do dekarbonizacji przepływów logistycznych, XPO dowodzi swojego silnego zaangażowania na rzecz społeczeństwa”, dodaje Christophe Martin, dyrektor zarządzający Renault Trucks France. „Ta nowa współpraca stanowi ważny krok w kierunku realizacji celów zrównoważonego rozwoju transportu, który pozostaje niezbędny dla sprawnego funkcjonowania firmy.”

To bezprecedensowe zamówienie jest jedną z najnowszych inwestycji dokonanych przez XPO, aby pomóc swoim klientom wdrożyć bardziej odpowiedzialne łańcuchy dostaw i zmniejszyć własny wpływ na środowisko. XPO posiada jedną z najnowocześniejszych i najbezpieczniejszych flot transportowych w Europie.

Z kolei Renault Trucks dysponuje najszerszą gamą pojazdów elektrycznych na rynku, od 650-kilogramowych rowerów do przewozu towarów po 44-tonowe ciągniki elektryczne. Producent dąży do osiągnięcia celu, jakim jest generowanie 50 % sprzedaży przy wykorzystaniu pojazdów akumulatorowo-elektrycznych do 2030 roku.

*Na początku 2023 r. firma XPO Logistics ogłosiła zamówienie na 65 sztuk 16- i 19-tonowych elektrycznych ciężarówek pod zabudowę Renault Trucks, z kolejnymi 35 jako opcją. 

 

O XPO XPO (NYSE: XPO) jest jednym z największych dostawców transportu drobnicowego (LTL) w Ameryce Północnej, z własną technologią, która efektywnie przemieszcza towary przez swoją sieć.  Wraz z działalnością w Europie, XPO obsługuje około 50 000 klientów w 563 lokalizacjach i zatrudnia 38 000 pracowników. Główna siedziba firmy znajduje się w Greenwich, w Connecticut, w Stanach Zjednoczonych. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nasze strony internetowe xpo.com i europe.xpo.com i śledź nas na Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram i YouTube.   

O Renault Trucks Renault Trucks, francuski producent samochodów ciężarowych, od 1894 r. dostarcza przewoźnikom drogowym zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności, od lekkich pojazdów użytkowych po ciągniki siodłowe. Zaangażowane w transformację energetyczną Renault Trucks oferuje pojazdy o kontrolowanym zużyciu paliwa oraz pełną gamę w 100% elektrycznych ciężarówek o wydłużonym okresie eksploatacji dzięki podejściu cyrkulacyjnemu. Renault Trucks jest częścią Grupy Volvo, jednego z wiodących na świecie producentów samochodów ciężarowych, autokarów i autobusów, maszyn budowlanych oraz silników przemysłowych i morskich. Grupa zapewnia również kompleksowe rozwiązania finansowe i serwisowe.

Kluczowe dane liczbowe: 9 450 pracowników na całym świecie 4 zakłady produkcyjne we Francji 1 400 punktów sprzedaży i obsługi 59 000 pojazdów sprzedanych do 2022 r.

Set canonical URL
Off