Informacja Prasowa

RENAULT TRUCKS ROZWIJA SWOJĄ W PEŁNI ELEKTRYCZNĄ GAMĘ POJAZDÓW

Dystrybucja

100% elektrische vrachtwagens
RENAULT TRUCKS ROZWIJA SWOJĄ W PEŁNI ELEKTRYCZNĄ GAMĘ POJAZDÓW

Renault Trucks rozwija gamę pojazdów elektrycznych, aby pomóc swoim klientom przyspieszyć przejście na alternatywne źródła energii. Dostępny jest szerszy wybór akumulatorów do pojazdów elektrycznych MHDV: Renault Trucks D i D Wide Z.E mogą teraz pomieścić akumulatory 66 kWh. Renault Trucks Master Z.E. został właśnie przekazany w wersji DMC 3,5t. , podwozie z kabiną, dołączając do dostępnej na rynku 3,1-tonowej platformy z kabiną i furgonem.

 

Pojazdy Renault Trucks Z.E. z napędem w 100% elektrycznym są bezgłośne i pozwalają zachować wysoką jakość powietrza w mieście. Umożliwiają dostęp do obszarów miejskich, nawet tych, na których obowiązują surowe ograniczenia w ruchu. Aby pomóc firmom transportowym przejść na w pełni elektryczne pojazdy Renault Trucks, można je konfigurować w zależności od potrzeb biznesu w zakresie od 3,1 do 26 ton DMC i zasięgu do 400 km.

 

Renault Trucks D i D Wide Z.E. zostały wyposażone w akumulatory 66 kWh

Akumulatory to jedne z najdroższych części w pojeździe z napędem elektrycznym. Zamiast systematycznie zwiększać maksymalny zasięg operacyjny, Renault Trucks woli oferować swoim klientom zakres, którego faktycznie potrzebują. To rozwiązanie jest dostosowane do rzeczywistych wymagań klientów, utrzymując poziom ładowności i zapewniając zachowanie konkurencyjności firmy.

Wcześniej ograniczone do 50 kWh, Renault Trucks D i D Wide Z.E. można teraz wyposażyć w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 66 kWh, które zapewniają większą elastyczność działania. Klienci mogą wybierać spośród pięciu różnych konfiguracji, maksymalnie nawet sześciu akumulatorów o pojemności 66 kWh dla Renault Trucks D Z.E., co przekłada się na zasięg do 400 km.

 

Renault Trucks Master Z.E. teraz dostępny w wersji o DMC 3,5 tony

Renault Trucks rozszerza ofertę na pojazdy dostawcze Renault Master Z.E. Teraz można zamówić pojazd o DMC 3,5t (poprzednio DMC 3,1t). Pomimo dodatkowej ładowności 400 kg, Renault Trucks Master Z.E. nadal oferuje rzeczywisty zasięg pracy wynoszący 120 km. Pojazd można w pełni naładować w ciągu zaledwie sześciu godzin.

Elektryczny, dostawczy Renault Trucks Master Z.E., jest teraz dostępny również w wersji podwozia z kabiną, które może zostać dostosowane do wielu branż: zabudowy typu „wywrotka” lub kontener o dużej pojemności z windą na zwisie.

Gama obejmuje teraz trzy modele (furgon, platforma z kabiną i podwozie z kabiną) dostępne w trzech różnych długościach (L1, L2, L3), dwóch wysokościach (H1, H2, dwie wersje DMC: 3,1 tony (furgon lub platforma kabina) lub 3,5 tony (wszystkie wersje).

 

Gama Renault Trucks Z.E. specyfikacja techniczna:

Renault Trucks Master Z.E.

- Dopuszczalna masa całkowita 3.1t do 3.5t

- Silnik elektryczny o mocy 57 kW

- Moment maksymalny: 225 Nm

- Prędkość maksymalna: 100 km/h

- Pojemność baterii: 33 kWh (akumulatory litowo – jonowe)

- Zasięg pojazdu wg cyklu NEDC: 200 km

- Zasięg w rzeczywistych warunkach: do 120 km

- Ładowanie 7 kW Prąd przemienny (AC)

 

Renault Trucks D Z.E.

- Dopuszczalna masa całkowita: 16t (podniesiona rejestracyjnie do 16.7t).

- Dostępne rozstawy osi: 4,400 mm oraz 5,300 mm

- Silnik elektryczny o mocy szczytowej 185 kW (moc ciągła 130 kW)

- Moment maksymalny: 425 Nm.

- Maksymalny moment napędowy na osi napędowej: 16 kNm

- 2-biegowa skrzynia przełożeń

- Baterie: litowo – jonowe o łącznej pojemności 200 do 400 kWh

- Zasięg w rzeczywistych warunkach: do 400 km

- Ładowanie 20 kW prąd przemienny (AC) I 150 kW prąd stały (DC)

Renault Trucks D Wide Z.E.

- Dopuszczalna masa całkowita: 26 t (podniesiona rejestracyjnie do 27 t)

- Dostępny rozstaw osi: 3,900 mm

- Dwa silniki elektryczne o mocy szczytowej 370 kW (moc ciągła 260 kW)

- Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm

- Maksymalny moment napędowy na osi napędowej: 28 kNm.

- 2-biegowa skrzynia przełożeń

- Baterie: litowo – jonowe o łącznej pojemności 200 kWh do 265 kWh

- Zasięg w rzeczywistych warunkach: do 180 km

- Ładowanie 20 kW prąd zmienny (AC) and 150 kW prąd stały (DC)

 

O Renault Trucks

W oparciu o ponad stuletnie francuskie doświadczenie w zakresie samochodów ciężarowych Renault Trucks oferuje specjalistom z branży transportowej szeroką gamę usług i pojazdów (od 2,8 do 120 t) dostosowanych do celów dystrybucji lokalnej i regionalnej, budownictwa i działań długodystansowych. Pojazdy marki Renault Trucks są solidne i niezawodne, a dzięki niskiemu zużyciu paliwa wyróżnia je większa wydajność i kontrola nad kosztami operacyjnymi. Renault Trucks dystrybuuje i serwisuje swoje pojazdy poprzez sieć dilerską składającą się z ponad 1 500 punktów serwisowych  na świecie. Projektowanie i montaż pojazdów marki Renault Trucks, jak również produkcja większości podzespołów odbywają się we Francji. Renault Trucks jest częścią Volvo Group, jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, sprzętu budowlanego oraz układów napędowych do zastosowań morskich i przemysłowych. Grupa dostarcza również kompletnych rozwiązań w zakresie finansowania i serwisowania. Volvo Group zatrudnia 105 000 osób, dysponuje zakładami produkcyjnymi w 18 krajach i sprzedaje swoje produkty na ponad 190 rynkach. W roku 2018 przychód netto ze sprzedaży Volvo Group osiągnął ok. 391 miliardów SEK (38 miliardów EUR). Volvo Group to publiczna spółka z siedzibą w Göteborgu w Szwecji. Akcje firmy Volvo notowane są na giełdzie SSE w Sztokholmie.

 

Kontakt dla prasy:

Katarzyna Pawluś-Lech

katarzyna.pawlus@renault-trucks.com

+48 601 337 915