Informacja Prasowa

Renault Trucks, Jumbo i SVZ testują prototyp pojazdu z napędem elektrycznym

#JoinTheGoodMove

elektryczny-pojazd-Oxygen-Renault-Trucks-1
Renault Trucks kontynuuje prace badawczo-rozwojowe nad prototypem samochodu ciężarowego Oxygen.

Renault Trucks, Jumbo i SVZ testują prototyp pojazdu z napędem elektrycznym, stworzony z myślą o logistyce miejskiej

Renault Trucks kontynuuje prace badawczo-rozwojowe nad prototypem samochodu ciężarowego Oxygen. Po trwających dotychczas testach w Lyonie i Paryżu, producent wkracza w nowy etap z drugim prototypem elektrycznego pojazdu przeznaczonego do logistyki miejskiej. Prototyp ten, wyposażony w nadwozie chłodnicze i zaprojektowany we współpracy z siecią supermarketów Jumbo i SVZ oraz przy wsparciu holenderskiej spółki zależnej rozpocznie testy w październiku na ulicach Amsterdamu.

 

elektryczny-pojazd-Oxygen-Renault-Trucks-2

 

Amsterdam, modelowe miasto pod względem ekomobilności, jest idealnym miejscem do testowania pojazdu Oxygen. Po Paryżu i Lyonie, Renault Trucks rozpoczyna nową fazę testów miejskiego pojazdu elektrycznego. Na potrzeby tego projektu, który rozpocznie się w październiku 2024 roku, Renault Trucks połączyło siły z Jumbo i SVZ.  Jumbo, druga co do wielkości sieć handlowa w Holandii, posiada ponad 700 punktów sprzedaży w Holandii i Belgii. Jednym z priorytetów firmy jest uproszczenie obsługi klienta w lokalnych supermarketach. SVZ to firma transportowa, która zaopatruje punkty sprzedaży Jumbo w Holandii w świeże produkty. Producent i jego partnerzy połączyli swoje doświadczenie, aby ograniczyć swój wpływ na środowisko, biorąc pod uwagę specyficzne wymagania logistyki miejskiej. Rezultatem współpracy jest prototyp samochodu ciężarowego z napędem elektrycznym o DMC 26 ton, dostosowany do holenderskich stref bezemisyjnych.  W celu zmniejszenia emisji CO2 w miastach, od 1 stycznia 2025 r. Holandia wprowadzi strefy bezemisyjne, w których będzie można poruszać się wyłącznie pojazdami niskoemisyjnymi.

 

elektryczny-pojazd-Oxygen-Renault-Trucks-3

 

W przeciwieństwie do pierwszego prototypu testowanego we współpracy z Geodis „na sucho”, nowa wersja umożliwi transport chłodniczy bez emisji hałasu, zanieczyszczeń i przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa, z magazynów do supermarketów Jumbo położonych w centrum Amsterdamu w okresie 6 miesięcy trwania nowej serii testów.

„Owocne partnerstwo z Jumbo i SVZ przy tym innowacyjnym projekcie podkreśla siłę współpracy w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju", wyjaśnia Jérôme Berthelet, Dyrektor Generalny Renault Trucks w Holandii. „Kierowaliśmy się tym samym pragnieniem stworzenia niskoemisyjnego rozwiązania dla potrzeb miejskich. Realizacja pilotażowego projektu w Amsterdamie, modelowym mieście pod względem pionierskich rozwiązań w zakresie zarządzania środowiskiem, wnosi znaczną wartość do naszego podejścia.”

Wilko Maas, szef floty samochodów ciężarowych sieci supermarketów Jumbo, dodaje: „W Jumbo jesteśmy zaangażowani w ochronę środowiska i zmniejszanie naszego wpływu na nie. Naszym celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 do 2030 roku. Zaopatrywanie sklepów i dostarczanie artykułów spożywczych to nasza codzienna misja. Nieustannie pracujemy nad minimalizacją zużycia energii i zmniejszeniem naszego śladu węglowego. Dlatego z wielkim entuzjazmem podchodzimy do pomysłu zaangażowania w rozwój samochodu ciężarowego z napędem elektrycznym, przeznaczonego do realizowania dostaw w ramach logistyki ostatniej mili w centrach miast. Spodziewamy się, że do 2025 r. więcej miast, takich jak Amsterdam, utworzy strefy bezemisyjne. Logistyka ostatniej mili jest niezbędnym elementem, który powinniśmy uwzględnić, jeśli chcemy nadal zaopatrywać nasze sklepy w sposób czysty i bezpieczny. Pilotażowy projekt Oxygen zapewni nam doświadczenie, którego potrzebujemy, aby przygotować się na przyszłość". 

Erwin Keizer, dyrektor finansowy SVZ, specjalista w dziedzinie rozwiązań transportu miejskiego, do projektu podchodzi z niezwykłym entuzjazmem: „W SVZ jesteśmy zaangażowani w pomoc naszym klientom na ich drodze rozwoju. Dzięki samochodowi ciężarowemu Oxygen robimy krok w kierunku przyszłości transportu bezemisyjnego, zapewniając bezpieczniejszy sposób dostarczania towarów".

Prototyp został zbudowany w fabryce Renault Trucks w Blainville-sur-Orne, pierwszym europejskim zakładzie produkującym seryjnie od 2020 roku samochody ciężarowe z napędem elektrycznym.

 

elektryczny-pojazd-Oxygen-Renault-Trucks-5

 

  • Pojazd dostosowany do zastosowań i ograniczeń dystrybucji miejskiej 

Pojazd Oxygen został opracowany przez Renault Trucks we współpracy z 17 partnerami. Został zaprojektowany specjalnie do eksploatacji na obszarach miejskich, łącząc w sobie bezpieczeństwo, komfort i nowoczesność:

  • W celu zapewnienia lepszej widoczności i bezpieczeństwa, Oxygen posiada obniżoną kabinę i szeroką przednią szybę, które zapewniają kierowcy doskonałą bezpośrednią widoczność użytkowników drogi. Kilka kamer zastępuje lusterka wsteczne, zapewniając pełny kąt widzenia, ze znacznie ulepszoną widocznością z tyłu oraz wykrywaniem pieszych i niechronionych użytkowników ruchu drogowego w martwym polu.
  • Aby zwiększyć komfort i bezpieczeństwo kierowcy, po stronie pasażera zamontowano przesuwane drzwi, co pozwala uniknąć ryzyka związanego z otwieraniem drzwi po lewej stronie. Kierowca może wsiadać i wysiadać z pojazdu zarówno z prawej, jak i z lewej strony. Wsiadanie i wysiadanie jest również łatwiejsze dzięki obniżonemu wejściu do kabiny.
  • W celu zapewnienia idealnej świeżości przewożonych produktów spożywczych, pojazd wyposażony został w kontener izotermiczny z możliwością kontrolowania temperatury, przystosowaną do transportu 25 rollkontenerów. 
  • Dodatkowo, sylwetka pojazdu została całkowicie przeprojektowana, dzięki czemu pojazd płynnie wtapia się w miejski krajobraz. Z drugiej strony, ulepszenia we wnętrzu kabiny zapewniają większy komfort kierowcy.

 

  • Dane techniczne pojazdu
  • DMC: 26 t
  • Podwozie: 6x2
  • Wymiary: 10 m (dł.) x 2,6 m (szer.) x 3,8 m (wys.)
  • Rozstaw osi: 4600 mm
  • Nadwozie: Jednostka chłodnicza zintegrowana z zabudową, odpowiednia do rollkontenerów wykorzystywanych w supermarketach 
  • Pojemność akumulatora: 3 x 94 kWh, tj. 282 kWh
  • Zasięg 150 km, przystosowany do codziennych dostaw SVZ realizowanych dla Jumbo w Amsterdamie

 

elektryczny-pojazd-Oxygen-Renault-Trucks-4

 

O supermarketach Jumbo 

Jumbo to rodzinna firma z bogatą historią sięgającą 1921 r., kiedy to rozpoczęła ona swoją działalność jako hurtownia spożywcza. Od tego czasu firma rozwinęła się w imponujący sposób. Obecnie jest to druga co do wielkości sieć supermarketów w Holandii, obsługująca miliony klientów każdego tygodnia w ponad 700 sklepach stacjonarnych i online za pośrednictwem strony Jumbo.com i aplikacji Jumbo . Od 2019 roku sieć Jumbo obecna jest także w Belgii, gdzie posiada ponad trzydzieści sklepów. Wszystkie sklepy stacjonarne i online sieci Jumbo są synonimem niskich cen, jakości i przyjaznej obsługi. Firma oferuje swoim klientom 7 konkretnych korzyści.

Dla dobra przyszłych pokoleń Jumbo stara się prowadzić swoją działalność z uwzględnieniem interesów ludzi, zwierząt i środowiska. Polityka odpowiedzialności społecznej firmy koncentruje się na ważnych kwestiach, takich jak związki z lokalną społecznością, dostarczanie zdrowej żywności, zrównoważone łańcuchy dostaw, dbałość o środowisko naturalne oraz wartości takie jak uczciwość i poszanowanie godności innych, którymi kieruje się jako pracodawca. Wspólnie z klientami, pracownikami, kontrahentami, dostawcami i partnerami Jumbo pomaga sprostać tym ważnym wyzwaniom społecznym. Więcej informacji na temat wszystkich działań firmy w ramach CSR można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej Jumbo.

O SVZ

SVZ to firma transportowa, która powstała z połączenia dwóch firm rodzinnych, posiadających wieloletnie doświadczenie w sektorze transportu. Fuzja opiera się na wspólnych wartościach w zakresie zrównoważonego rozwoju, profesjonalizmu, zorientowania na przyszłość i działaniach na rzecz polepszenia jakości. Podstawowe wartości firmy - współpraca, dynamizm i zaufanie - są zasadami przewodnimi wszystkich działań SVZ i stanowią podstawę ciągłego rozwoju, którego rezultatami firma dzieli się ze swoimi klientami. SVZ posiada sieć partnerów w całej Holandii i pozostaje głównym graczem w branży w krajach Beneluksu, w północnej Francji i w zachodnich Niemczech. Dzięki flocie 1100 ciągników siodłowych, ponad 1800 przyczep i naczep, 100 000 m2 powierzchni magazynowej oraz zespołowi ponad 1500 zaangażowanych pracowników, swojej wewnętrznej specjalistycznej wiedzy i koncentracji na jakości, SVZ przewyższa oczekiwania swoich klientów każdego dnia.

O Renault Trucks

Renault Trucks, francuski producent samochodów ciężarowych, od 1894 r. dostarcza profesjonalnym przewoźnikom rozwiązania w zakresie zrównoważonej mobilności, od lekkich pojazdów użytkowych po ciągniki siodłowe. Dzięki zaangażowaniu w transformację energetyczną, Renault Trucks oferuje pojazdy o kontrolowanym zużyciu paliwa oraz pełną gamę w 100% elektrycznych samochodów ciężarowych, których okres eksploatacji jest wydłużony dzięki podejściu opartemu na gospodarce o obiegu zamkniętym. Renault Trucks należy do Grupy Volvo, jednego z wiodących na świecie producentów samochodów ciężarowych, autokarów i autobusów, maszyn budowlanych oraz silników do zastosowań przemysłowych i morskich. Grupa zapewnia również kompleksowe rozwiązania finansowe i serwisowe.

Najważniejsze dane liczbowe:

9 400 pracowników na całym świecie

4 zakłady produkcyjne we Francji

1 500 punktów sprzedaży i serwisowania

70 000 pojazdów sprzedanych w 2023 r.

Set canonical URL
Off