Informacja Prasowa

Renault Trucks prezentuje projekt badawczo-rozwojowy: DOLPHIN

#JoinTheGoodMove

Projekt Dolphin_nowy design tablicy rozdzielczej Renault Trucks
W ramach projektu DOLPHIN opracowujemy elektryczny pojazd laboratoryjny, którego celem jest przygotowanie przyszłej generacji elektrycznych pojazdów ciężarowych do transportu długodystansowego.

Projekt badawczo-rozwojowy: DOLPHIN

Renault Trucks cały czas inwestuje w badania, aby oferować pojazdy niskoemisyjne, które są coraz bardziej wydajne i dostosowują się do zmian w branży transportowej. W ramach projektu współpracy DOLPHIN producent opracowuje elektryczny pojazd laboratoryjny, którego celem jest przygotowanie przyszłej generacji elektrycznych pojazdów ciężarowych do transportu długodystansowego. Celem jest ocena potencjału innowacji technologicznych w zakresie optymalizacji energetycznej i środowiskowej, bezpieczeństwa, ergonomii i komfortu życia na pokładzie pojazdu.

 

Projekt Dolphin_nowy design tablicy rozdzielczej Renault Trucks

 

Projekt DOLPHIN (Development Original Truck Lab for PHysical Integration) jest prowadzony przez Renault Trucks wraz z konsorcjum partnerów przemysłowych i akademickich z regionu Owernia-Rodan-Alpy. W skład konsorcjum wchodzi Lamberet, producent naczep chłodniczych, Safety Tech – spółka Gauzy specjalizująca się w rozwiązaniach w zakresie komfortu jazdy i bezpieczeństwa dla autokarów, autobusów, samochodów kempingowych i ciężarówek, Laboratoire de Mécanique des Fluides et d’Acoustique (Laboratorium Mechaniki Płynów i Akustyki), Laboratoire Ampère (Laboratorium Ampère), Laboratoire de Mécanique des Contacts et des Structures (Laboratorium Mechaniki Kontaktów i Konstrukcji), którego jednym z organów nadzorujących jest INSA (Institut National des Sciences Appliquées, francuski Instytut Nauk Stosowanych) oraz Laboratoire de Psychologie Sociale et Cognitive (Laboratorium psychologii społecznej i poznawczej), którego organem nadzorującym jest Uniwersytet Clermont Auvergne.

Celem tego wspólnego projektu jest zbudowanie pojazdu demonstracyjnego, w oparciu o w 100% elektryczną ciężarówkę, w celu przetestowania i oceny innowacji technologicznych w trzech obszarach badawczych: 

  • Optymalizacja energetyczna i środowiskowa, ze szczególnym uwzględnieniem aerodynamiki tego w 100% elektrycznego pojazdu oraz bardziej ogólnie, efektywności energetycznej całego zestawu.  
  • Bezpieczeństwo użytkowników dróg, poprzez wbudowanie dedykowanego osprzętu w celu zwiększenia wykrywania innych użytkowników dróg.  
  • Ergonomia i komfort wewnątrz pojazdu, z całkowicie przeprojektowaną tablicą wskaźników i nowym wyposażeniem wnętrza, oferujące innowacyjne wrażenia podczas jazdy z naciskiem na wygodę i dobre samopoczucie kierowcy.

Ponadto testowane będą nowe aplikacje mobilne w celu optymalizacji zarządzania wyposażeniem nadwozia.

Dla Renault Trucks projekt DOLPHIN jest sposobem na przygotowanie przyszłych generacji elektrycznych samochodów ciężarowych poprzez badanie możliwości wykorzystania nowych technologii i zwiększanie poziomu ich dopracowania. Produkcja ciężarówki laboratoryjnej rozpocznie się wiosną 2024 roku.

Projekt DOLPHIN został nagrodzony w konkursie „CORAM 2022” (Comité d’Orientation pour la Recherche Automobile et Mobilité/Komitet Sterujący ds. Badań nad Motoryzacją i Mobilnością), który wspiera innowacyjne projekty przyspieszające przejście na pojazdy przyszłości. Został on sfinansowany ze środków państwowych w ramach programu France 2030 oraz przez Unię Europejską – Next Generation EU w ramach planu France Relance.

 

O Renault Trucks

Renault Trucks, francuski producent samochodów ciężarowych, od 1894 r. dostarcza przewoźnikom drogowym zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności, od lekkich pojazdów użytkowych po ciągniki siodłowe. Zaangażowane w transformację energetyczną Renault Trucks oferuje pojazdy o kontrolowanym zużyciu paliwa oraz pełną gamę w 100% elektrycznych ciężarówek o wydłużonym okresie eksploatacji dzięki podejściu cyrkulacyjnemu. Renault Trucks jest częścią Grupy Volvo, jednego z wiodących na świecie producentów samochodów ciężarowych, autokarów i autobusów, maszyn budowlanych oraz silników przemysłowych i morskich. Grupa zapewnia również kompleksowe rozwiązania finansowe i serwisowe.

Kluczowe dane liczbowe: 9 450 pracowników na całym świecie 4 zakłady produkcyjne we Francji 1 400 punktów sprzedaży i obsługi 59 000 pojazdów sprzedanych do 2022 r.

 

 

Więcej informacji:

 

Katarzyna Pawluś-Lech

tel. +48 601 337 915

katarzyna.pawlus@renault-trucks.com

 

Set canonical URL
Off