Informacja Prasowa

List intencyjny z ID Logistics oraz pierwszy w Polsce pre-order na elektryczny ciągnik siodłowy gamy T E-Tech

Elektromobilność

D Logistics pre-order na zakup elektrycznego ciągnika siodłowego e tech
ID Logistics i Renault Trucks podpisały list intencyjny oraz pierwszy w Polsce pre-order na elektryczny ciągnik siodłowy gamy T E-Tech.

Pierwszy w Polsce pre-order na elektryczny ciągnik siodłowy gamy T E-Tech!

ID Logistics i Renault Trucks podpisały list intencyjny oraz pierwszy w Polsce pre-order na ciągnik siodłowy gamy T E-Tech!

24 marca 2023 roku ID Logistics Polska oraz Renault Trucks Polska podpisały list intencyjny otwierający współpracę mającą na celu wspólną realizację projektów w obszarze rozwoju zrównoważonego transportu oraz rozwój elektromobilności w transporcie drogowym w Polsce. Wraz z zawartym listem intencyjnym ID Logistics podpisała pierwszy w Polsce pre-order na w pełni elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks gamy T E-Tech!

D Logistics pre-order na zakup elektrycznego ciągnika siodłowego e tech 1

 

ID Logistics i Renault Trucks obok zawartego porozumienia łączy również podobne podejście do kwestii środowiskowych oraz zorientowanie na obszarze CSR. Obie firmy w swojej strategii postawiły sobie ambitne cele związane ze zmniejszaniem emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu drogowego.  

ID Logistics od początku swojej działalności prowadzi biznes w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju. Odpowiedzialne podejście zostało potwierdzone wraz z określeniem strategii CSR i wyznaczeniem ambitnej polityki oraz konkretnych celów. Opiera się ona na trzech, kluczowych filarach: społecznym, środowiskowym i wsparcia społeczności lokalnych, wśród których firma prowadzi działalność.

Istotnym obszarem działań ID Logistics jest troska o środowisko naturalne i podejmowanie inicjatyw na rzecz zminimalizowania wpływu jaki może wywierać działalność firmy, zarówno w zakresie logistyki kontraktowej jak i transportu.

W ramach projektów ID Logistics ogranicza zanieczyszczenia i zużycie energii, wody, gazu, materiałów eksploatacyjnych oraz wdraża programy recyklingu i zarządzania odpadami. Szczególny nacisk, przy współpracy ze klientami, ID Logistics kładzie na wykorzystanie „zielonych" technologii i innowacyjnych rozwiązań w ramach zarządzania łańcuchami dostaw.   Renault Trucks rozwija nowe technologie mające na celu minimalizację wpływu konwencjonalnego transportu drogowego na środowisko naturalne, równocześnie inwestuje w rozwój napędów elektrycznych i realizuje ich seryjną produkcję.

Renault Trucks konsekwentnie wdraża kompleksowy program oparty na koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym w obszarach części zamiennych oraz pojazdów używanych. Jest częścią strategicznych partnerstw mających na celu rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Europie oraz rozwój napędów wodorowych. Wszystkie te działania podyktowane są strategią koncernu mającą na celu minimalizacje wpływu na środowisko naturalne. Od 2040 roku, zgodnie z przyjętą deklaracją, francuski producent będzie sprzedawać wyłącznie pojazdy w 100% wolne od paliw kopalnych.

Yann Belgy – Dyrektor Generalny, ID Logistics Polska S.A.  „Jako ID Logistics mocno wierzymy i angażujemy się w rozwój elektromobilności. Elektromobilność daje nam nie tylko możliwość realizacji własnych celów zrównoważonego rozwoju, ale pozwala też oferować klientom różne rozwiązania, które pomagają im w osiąganiu własnych celów.  Aby tego dokonać, potrzebujemy długoletnich partnerów, na których możemy polegać przy przygotowaniu innowacyjnych, wydajnych i niezawodnych usług. Dlatego cieszymy się z nawiązania współpracy z Renault Trucks w zakresie pre-order pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu ciężarowego, a także dzielenia się wiedzą i opracowania wspólnych rozwiązań”. 

Valery Muyard – Dyrektor Generalny, Renault Trucks Polska  „Nasza produkcja elektrycznych samochodów ciężarowych gamy średniej w fabryce w Blainville-sur-Orne, która przekroczyła symboliczną liczbę 1000 pojazdów ciężarowych, pokazuje, jak poważnie traktujemy elektromobilność. W 2022 roku w Europie Renault Trucks uzyskało 24,2% rejestracji na rynku elektrycznych pojazdów gamy średniej i ciężkiej. We Francji jesteśmy niekwestionowanym liderem elektromobilności z 75% udziałem w rynku.  W tym roku uruchomimy produkcję w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych Renault Trucks gamy ciężkiej. To duży krok naprzód w dekarbonizacji drogowego transportu towarowego. Jesteśmy jedynym producentem oferującym mobilność elektryczną do wszystkich zastosowań: od rowerów towarowych o masie 650 kg po 44-tonowe ciągniki elektryczne. Pojazdy elektryczne są częścią naszego pełnego ekosystemu dekarbonizacji transportu, który stworzyliśmy by wspierać przewoźników w ich transformacji energetycznej.  Przyjęty model gospodarki o obiegu zamkniętym oparty na trzech zasadach: regeneracji, ponownym przeznaczeniu i recyklingu, jest kolejnym filarem dekarbonizacji branży transportowej. Przedłużając żywotność używanego pojazdu ciężarowego lub części, zmniejszamy wpływ na środowisko nawet o 80%.  Dodatkowo konsekwentnie realizujemy nasze ambicje, aby do 2030 roku 50% naszej sprzedaży stanowiły pojazdy w pełni elektryczne. Dzisiejszy dzień jest dla niezwykle ważny dla Renault Trucks Polska.  Cieszymy się, że rozwój elektromobilności prowadzący do dekarbonizacji transportu drogowego możemy realizować z takimi partnerami jak ID Logistics”. 

Piotr Mroczka - Dyrektor ds. Transportu, ID Logistics Polska S.A  „Zeroemisyjność i elektromobilność w transporcie drogowym to przyszłość, od której już nie ma ucieczki. ID Logistics jako wiodący operator logistyczny chce być w awangardzie elektromobilności w Polsce. Poszukiwaliśmy partnera, którego wiedza i doświadczenie pozwoliłyby nam zrealizować ten cel. Wybraliśmy RENAULT TRUCKS przede wszystkim dlatego, że zapewnia nam możliwość projektowania rozwiązań transportowych w oparciu o pełną gamę pojazdów elektrycznych tej marki. Dla dostaw Last Mile mamy dostępne pojazdy dostawcze (LCV) typu Renault Trucks Master E-Tech, dla większych przesyłek miejskich samochody gamy D-Wide E-Tech, natomiast dla przejazdów wahadłowych fabryka – magazyn ciągniki siodłowe gamy T E-Tech.  Duże znaczenie ma też wsparcie, jakiego w ramach współpracy udziela nam RENAULT TRUCKS, czyli pomoc w instalacji i obsłudze stacji ładowania, szkolenia dla kierowców z zakresu prowadzenia pojazdów elektrycznych oraz pełny kontrakt serwisowy. Jesteśmy przekonani, że podpisany dziś pierwszy w Polsce pre-order na elektryczny ciągnik siodłowy Renault Trucks T E-Tech wraz z listem intencyjnym o współpracy jest początkiem pełnej dekarbonizacji naszej floty.” 

Szymon Szenicer – Electromobility Manager, Renault Trucks Polska  “Transformacja energetyczna flot pojazdów ciężarowych jest faktem, niezależnie czy mówimy o technologii elektrycznej, czy wodorowej. W Renault Trucks wierzymy, że dzięki pełnemu wsparciu w obszarze elektromobilności od doradztwa w zakresie metod ładowania po dostarczenie pojazdów z pełnym wsparciem technicznym, dajemy naszym klientom swoistą gwarancję spokoju użytkowania floty. Jesteśmy pewni, że oferowany przez nas zakres pojazdów szczególnie elektrycznych spełnia kompleksowe potrzeby naszych klientów w zakresie transportu drogowego. Dzięki specjalistycznym narzędziom dedykowanym do symulacji rzeczywistych warunków użytkowania jesteśmy w stanie już na etapie przygotowywania oferty zaproponować klientowi odpowiednią konfigurację pojazdu dostosowaną do danego sposobu użytkowania.  Bardzo się cieszmy, że firma ID Logistics Polska zdecydowała się wybrać nasze rozwiązania dla branży logistycznej. Liczymy, że podpisanie pierwszego w Polsce pre-orderu na elektryczny ciągnik siodłowy gamy T E-Tech jest początkiem długoletniej współpracy w obszarze dekarbonizacji floty pojazdów dostawczych oraz ciężarowych.”   

D Logistics pre-order na zakup elektrycznego ciągnika siodłowego e tech 2

Od lewej: Tomasz Wykrota – Product&Marketing Director Renault Trucks Polska, Kacper Wierzbowski - Sales Renault Trucks Polska, Szymon Szenicer – Electromobility Manager Renault Trucks Polska, Valery Muyard - Managing Director Renault Trucks Polska, Yann Belgy – CEO ID Logistics, Agata Głąbińska - Manager CSR ID Logistics, Piotr Mroczka - Fleet Director ID Logistics, Marcin Majak – Director of Sales Renault Trucks Polska, Adam Olejnik – Project Manager ID Logistics

O ID LOGISTICS  ID Logistics, na którego czele stoi Eric Hémar, to międzynarodowy operator logistyki kontraktowej, którego przychody w 2022 r. wyniosły 2,5 mld euro. ID Logistics zarządza 365 centrami dystrybucji o powierzchni ponad 8 mln mkw. w 17 krajach w Europie, Ameryce, Azji i Afryce, gdzie zatrudnia 30.000 pracowników. Z portfolio klientów reprezentujących branże handlu detalicznego, przemysłu, healthcare i e-commerce, ID Logistics wyróżnia się ofertą o wysokim poziomie technologicznym. Rozwijając podejście społeczne i środowiskowe poprzez wiele oryginalnych projektów, realizowanych od momentu powstania w 2001 r., Grupa jest zaangażowana w ambitną politykę CSR. Akcje ID Logistics są notowane na rynku regulowanym Euronext w Paryżu.  ID Logistics Polska S.A. jest wiodącym operatorem dedykowanej logistyki kontraktowej dla branży retail (sieci spożywcze i specjalistyczne), odzieżowej, kosmetycznej, dóbr luksusowych, FMCG oraz e-commerce. Zapewnia klientom pełne wsparcie w efektywnym zarządzaniu w ramach łańcucha dostaw. ID Logistics Polska zarządza 20 centrami logistycznymi o łącznej powierzchni magazynowej 720 000 mkw., posiada też 3 oddziały transportowe. Firma zatrudnia ponad 6000 osób. Główna siedziba mieści się w Katowicach. Dyrektorem Generalnym ID Logistics Polska jest Yann Belgy.   

Set canonical URL
Off