Informacja Prasowa

Anneberg Transpol idzie pod prąd i zwiększa flotę Renault Trucks w trudnych czasach.

Transport dalekobieżny

Anneberg-Transpol-1
Firma Anneberg Transpol idzie pod prąd i zwiększa swoją flotę o 25 ciągników siodłowych Renault Trucks w trudnych czasach.

Anneberg Transpol idzie pod prąd i zwiększa flotę Renault Trucks w trudnych czasach.

10 maja 25 ciągników siodłowych Renault T460 i T480 TC zostało przekazanych firmie Anneberg Transpol z Zielonej Góry. Część pojazdów jest przeznaczona na wymianę ciągników, na które zakończyły się umowy leasingowe, a część na rozbudowę floty cystern, zestawów plandekowych i wywrotek firmy Anneberg Transpol. 

 

Zielonogórski przewoźnik ma kilka specjalizacji transportowych: towary niebezpieczne (ADR), odpady, substancje chemiczne i masy bitumiczne. Przewozy są realizowane głównie do północnych Niemiec i Danii. Pojazdy z 13-litrowym silnikiem są przeznaczone do wywrotek i do cystern chemicznych.  - Z ciągników siodłowych marki Renault Trucks korzystamy od 2000 r. Łącznie jeździło ich w naszej flocie już około 200 sztuk. Jednak jeszcze nigdy nie kupiliśmy jednorazowo tak dużej liczby ciągników jak teraz. Mówi się, że w kryzysie, a tak jest obecnie, nie czyni się dużych inwestycji, ale mówi się również, że w trudnych czasach warto uciekać do przodu. Która z tych prawd okaże się w naszym przypadku prawdziwa, zobaczymy mniej więcej za rokkomentuje Jacek Miłkowski, współwłaściciel spółki Anneberg Transpol.  Jego zdaniem fundamentalnym czynnikiem decydującym o tym dlaczego od tak wielu lat firma Anneberg Transpol jest wiernym klientem Renault Trucks, jest wysoka jakość obsługi serwisowej francuskiego producenta. 

Anneberg-Transpol-2

 

- Sprawna obsługa przez sieć serwisową ma dla naszych specjalizacji transportowych fundamentalne znaczenie. Wożąc asfalty, nie mogę sobie pozwolić na to, że awaria pojazdu będzie usuwana w czasie dłuższym niż 20 godzin, bo zawartość cysterny zamieni się w 25-tonowy, asfaltowy klocek, twardy jak skała. Wówczas pozostaje już tylko przecinak i młotek – barwnie komentuje Jacek Miłkowski. 

Anneberg-Transpol-4

 

 

Jak zauważa Ewelina Kanclerz, Key Account Manager Renault Trucks, na lojalność taką, jak firma Anneberg Transpol, trzeba sobie zapracować.  - Jest to klient bardzo świadomy i wymagający. Jak widać, udaje się nam sprostać jego potrzebom. 25 zakupionych właśnie ciągników składa się z dwóch grup o różnych specyfikacjach. W zależności od przeznaczenia, jedna z nich to pojazdy wyposażone w silniki 11-litrowe o mocy 460 KM. W ich przypadku decydujące dla klienta było to, że są one ultralekkie. Zmniejszenie masy pojazdu o każdy kilogram przekłada się na większy tonaż możliwy do przewiezienia, czyli na większy zarobek dla firmy transportowej.  Druga grupa zakupionych ciągników jest wyposażona w silniki 13-litrowe o mocy 480 KM, z rozwiązaniem Turbo Compound, gdzie dodatkowa turbina  termiczna na końcu układu wydechowego, zamienia spaliny z powrotem na energię mechaniczną  i przenosi  na wał korbowy pozwalając w ten sposób uzyskać moment obrotowy 300Nm! W konsekwencji pojazd dostaje … krótko mówiąc, niezłego dodatkowego kopa obrazowo opisuje maszyny Ewelina Kanclerz. Dzięki mechanizmowi Turbo Compound oszczędność paliwa może sięgnąć nawet 3 litry na 100 km. W przeliczeniu na 120 zestawów transportowych we flocie Anneberg Transpol, przekłada się to na pokaźne oszczędności. 

Anneberg-Transpol-3

 

 

O Anneberg Transpol

Spółka Anneberg Transpol została założona w 1990 r. przez rodzinę Anneberg – duńskich przedsiębiorców prowadzących od 1925 r. firmę transportową Anneberg Transport A/S oraz rodzinę Miłkowskich – przedsiębiorców doskonale znających polski rynek, w tym transportowy.  Połączenie doświadczeń obydwu firm pozwoliło na szybkie zbudowanie prężnie działającego przedsiębiorstwa – lidera w zakresie transportu cysternami materiałów chemicznych i bitumicznych oraz ładunków przestrzennych naczepami oplandekowanymi. Sprawne działanie taboru zapewnia własny warsztat serwisowy, a nad wszystkim czuwa doświadczona, systematycznie szkolona kadra zarówno kierowców, jak i spedytorów oraz pracowników administracji. Siedziba spółki znajduje się w Zielonej Górze, a jej partnerzy z grupy są zlokalizowani w Danii, Szwecji, Niemczech, Norwegii i Białorusi. Kadra w grupie Anneberga obsługuje dzisiaj prawie 120 własnych pojazdów oraz kilkadziesiąt aut stałych podwykonawców, co pozwala na obsługę dużych projektów.

 

O Renault Trucks

Renault Trucks, francuski producent samochodów ciężarowych, od 1894 r. dostarcza przewoźnikom drogowym zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności, od lekkich pojazdów użytkowych po ciągniki siodłowe. Zaangażowane w transformację energetyczną Renault Trucks oferuje pojazdy o kontrolowanym zużyciu paliwa oraz pełną gamę w 100% elektrycznych ciężarówek o wydłużonym okresie eksploatacji dzięki podejściu cyrkulacyjnemu. Renault Trucks jest częścią Grupy Volvo, jednego z wiodących na świecie producentów samochodów ciężarowych, autokarów i autobusów, maszyn budowlanych oraz silników przemysłowych i morskich. Grupa zapewnia również kompleksowe rozwiązania finansowe i serwisowe.

Kluczowe dane liczbowe: 9 400 pracowników na całym świecie 4 zakłady produkcyjne we Francji 1 500 punktów sprzedaży i serwisowania 70 000 pojazdów sprzedanych w 2023 r.  

 

Set canonical URL
Off